Επικοινωνείτε μαζί μου για οποιαδήποτε απορία σας σχετικά με τη διατροφή μέσω e-mail στο

zoiasamara@gmail.com. Στη συνέχεια θα σας απαντήσω μέσω του blog στη στήλη "Q & A"!

Πέμπτη, 20 Φεβρουαρίου 2014

Τσικνοπέμπτη... Τί να φάω;


Τσικνοπέμπτη, μέρα αφιερωμένη στο φαγητό. Είναι η Πέμπτη της δεύτερης εβδομάδας του Τριωδίου, που ονομάζεται Κρεατινή και προετοιμάζει τον ερχομό της νηστείας της Σαρακοστής. Έχει καθιερωθεί σαν ημέρα κατανάλωσης κρέατος στην Ορθόδοξη Εκκλησία, καθώς οι μέρες της Τετάρτης και της Παρασκευής είναι ημέρες νηστείας, οπότε η Πέμπτη θεωρούνταν η κατάλληλη ημέρα για κατανάλωση κρέατος.

Ακολουθώντας, λοιπόν την παράδοση οι περισσότεροι Έλληνες σήμερα θα έχουν στο τραπέζι τους μεγάλες ποσότητες κρέατος. Είτε λοιπόν φάτε σπίτι σας, είτε σε κάποιο εστιατόριο καλό θα ήταν να ακολουθήσετε κάποιες διατροφικές συμβουλές γιατί κακά τα ψέματα, αυτή η ημέρα είναι άλλη μια αφορμή για υπερκατανάλωση φαγητού.

Για να σας… ανοίξει η όρεξη προτιμήστε σαλάτα αντί άλλων επιλογών σε ορεκτικά, όπως πατάτες τηγανιτές, τυροκροκέτες κ.α.. Μ’ αυτό τον τρόπο οι θερμίδες που θα προσλάβετε θα είναι πολύ λιγότερες και πολύ καλύτερης ποιότητας .

Προσοχή στα συνοδευτικά! Διάφορες σάλτσες, όπως το τζατζίκι, η μαγιονέζα και άλλα συναφή αυξάνουν το βάρος σας χωρίς ταυτόχρονα να σας προσφέρουν κορεσμό. Αντί αυτών προτιμήστε κέτσαπ ή μουστάρδα που έχουν πολύ λίγες θερμίδες.

Μην προσθέτετε επιπλέον αλάτι στο φαγητό που σας σερβίρουν, έχει ήδη αρκετό!

Αποφύγετε την κατανάλωση ψωμιού. Περιοριστείτε στη μία φέτα, προτιμήστε το ολικής άλεσης και μην το «βουτάτε» στο λάδι.

Προτιμήστε τα ψητά από τα τηγανιτά. Σίγουρα θα σας δώσουν πολύ λιγότερες θερμίδες.

Προτιμήστε να πίνετε νερό ή κάποιο αναψυκτικό light και αν θέλετε να καταναλώσετε κάποιο αλκοολούχο ποτό προτιμήσετε 1 με 2 ποτήρια κρασί ή μπύρα και αρκεστείτε σ’ αυτή την ποσότητα.

Επειδή σίγουρα θα θέλετε να αλλάξει η γεύση σας με κάποιο γλυκό, προτιμήστε να καταναλώσετε μικρή ποσότητα, όπως 1 με 2 κουταλιές. Έχετε ήδη χορτάσει, οπότε σίγουρα δε χρειάζεστε μεγαλύτερη ποσότητα.

Και ας περάσουμε στα κρέατα

Είτε είστε εσείς οι ίδιοι υπεύθυνοι για την προετοιμασία τους, είτε βγείτε έξω για φαγητό προτιμήστε το κρέας που προέρχεται από πουλερικά, κυρίως από κοτόπουλο. Έχει πολύ λιγότερο και καλύτερης ποιότητας λίπος. Το χοιρινό, το αρνί και το κατσίκι, επιλέξτε τα σα δεύτερη επιλογή.

Προσοχή στην ποσότητά του! Αφαιρέστε το ορατό λίπος από το κρέας για να μειώσετε όσο το δυνατόν τις θερμίδες του.


Ό,τι λοιπόν και να κάνετε σήμερα να περάσετε όμορφα και με λίγο φαγητό…
Διαβάστε Περισσότερα »

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...