Επικοινωνείτε μαζί μου για οποιαδήποτε απορία σας σχετικά με τη διατροφή μέσω e-mail στο

zoiasamara@gmail.com. Στη συνέχεια θα σας απαντήσω μέσω του blog στη στήλη "Q & A"!

Σάββατο, 17 Νοεμβρίου 2012

Ερώτηση αναγνώστριας/ Γαλακτοκομικά και λίπος


Γεια σου Ζωή! 
Πριν καιρό είχα διαβάσει κάπου ότι δε συνίσταται να καταναλώνουμε την ίδια μέρα διαφορετικά είδη γαλακτοκομικών πχ και γάλα και γιαούρτι. Η αιτία ήταν ότι δεν επιτυγχάνουμε σωστό μεταβολισμό τους με αποτέλεσμα να αποθηκεύουμε περισσότερα λιπαρά από ό,τι αν τα προϊόντα καταναλωθούν ξεχωριστά. Αναρωτιέμαι αν έχει κάποια επιστημονική βάση αυτό... ειδικά επειδή πολλές μέρες καταναλώνω περισσότερα από 2 είδη γαλακτοκομικών!
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Απάντηση
Καλησπέρα,
όχι, δεν υπάρχει κάποια επιστημονική πηγή που να επιβεβαιώνει κάτι τέτοιο.
Δεν έχει σημασία από πού προέρχεται το λίπος σου, είτε από γάλα, είτε από γιαούρτι, αυτό είτε θα αποθηκευθεί στον οργανισμό σου -αν δεν το χρειάζεσαι- είτε θα καεί για παροχή ενέργειας, όποτε το χρειαστείς. Ο οργανισμός δεν «καταλαβαίνει» αν εισέρχεται σ’ αυτόν λίπος από γάλα, ή κρέας, ή γιαούρτι, ή τυρί κλπ., «καταλαβαίνει» τα λιπαρά οξέα σαν χημική δομή (π.χ. trans, κορεσμένα, μέσης αλύσου κλπ.) και μ’ αυτό τον τρόπο τα μεταβολίζει και όχι σαν μέρη ενός συγκεκριμένου τροφίμου,  όπως το γάλα ή το γιαούρτι. Οι συνδυασμοί των τροφών δεν επηρεάζουν τις καύσεις μας, ούτε επηρεάζει το ένα τρόφιμο το μεταβολισμό του άλλου.  Βέβαια αν φας 2 γαλακτοκομικά προϊόντα, θα πάρεις περισσότερο λίπος και περισσότερες θερμίδες από αυτά, απ’ ότι αν έτρωγες 1 (όπως είναι φυσικό και εύκολα αντιληπτό), αλλά αυτό έχει να κάνει με την ποσότητα κατανάλωσης τους και όχι με τον τρόπο διαχείρισης του λίπους από τον οργανισμό σου. Επίσης, να τονίσω, πως οι θερμίδες που τελικά «μένουν» στον οργανισμό μας μέσα στην ημέρα, είναι αυτές που προσλαμβάνουμε μέσω της τροφής μας μείον αυτές που καίει ο οργανισμός μας για τις διάφορες ανάγκες του. Άρα αν πάρεις περισσότερες θερμίδες μέσω της διατροφής σου, από αυτές που χρειάζεται ο οργανισμός σου, τότε θα αποθηκευθεί ενέργεια στις αποθήκες του και η κύρια αποθήκη ενέργειας στον οργανισμό, είναι το λίπος. Άρα, εύκολα καταλαβαίνεις πως περισσότερα λιπαρά αποθηκεύονται, όταν τα προσλαμβάνουμε σε υψηλές ποσότητες και όχι εξαιτίας μιας ιδιομορφίας του μεταβολισμού τους.
Οπότε κατανάλωσε άφοβα τα γαλακτοκομικά σου, 2-3 μερίδες μέσα στην ημέρα είναι μια καλή ποσότητα!
Ευχαριστώ πολύ κι ελπίζω η απάντησή μου να σε κάλυψε!
Ευχαριστώ πολύ και για τα όμορφά σου λόγια!

2 σχόλια:

  1. Όσοι δεν μπορούν να καταναλώσουν λευκό γάλα, αν το αντικαθιστούν στο πρωινό με ένα ποτήρι 200ml σοκολατούχο του εμπορίου μπορεί να αποβεί καταστροφικό λόγω της ζάχαρης που περιέχει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα κι ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο! Από τη στιγμή που δεν μπορείτε να καταναλώνετε σκέτο το γάλα, τότε καλό θα ήταν να προτιμάτε ένα ποτήρι σοκολατούχο γάλα με χαμηλά λιπαρά και χωρίς ζάχαρη. Μ' αυτό τον τρόπο θα καταναλώνετε ένα εύγευστο για σας ρόφημα, χωρίς ωστόσο να αποδίδει στον οργανισμό θερμίδες οι οποίες δεν έχουν κάποια θρεπτική αξία. Ένα ποτήρι σοκολατούχο γάλα του εμπορίου το οποίο είναι πλήρες λιπαρών και ζάχαρης έχει περίπου τις διπλάσιες θερμίδες από ένα ποτήρι σοκολατούχο γάλα του εμπορίου με χαμηλά λιπαρά και χωρίς ζάχαρη.

      Διαγραφή

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...