Επικοινωνείτε μαζί μου για οποιαδήποτε απορία σας σχετικά με τη διατροφή μέσω e-mail στο

zoiasamara@gmail.com. Στη συνέχεια θα σας απαντήσω μέσω του blog στη στήλη "Q & A"!

Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου 2012

Ερώτηση αναγνώστριας/ Καφές και πρωινό γεύμα



Kαλημερα! Θα ηθελα να κανω κι εγω μια ερωτησουλα! ο καφες με γαλα θεωρειται κατα καποιο τροπο "πρωινο" ? Ξυπναει δηλαδη το μεταβολισμο? Για θρεπτικα συστατικα φανταζομαι δεν τιθεται θεμα.. Ευχαριστω πολυ! 

Απάντηση
Καλημέρα, ο καφές είναι ένα ρόφημα το οποίο μπορεί να καταναλώνεται καθημερινά, αλλά δεν θεωρείται πλήρες γεύμα. Εδώ θα κάνω μια παρένθεση και θα τονίσω πως αναφέρομαι στον καφέ ο οποίος περιέχει λίγη ζάχαρη (1-2 κουταλάκια του γλυκού) και λίγο γάλα, όπως, ελληνικός, γαλλικός, cappuccino, espresso, φραπέ, nes κ. ο. κ. . Δεν αναφέρομαι στους διάφορους καφέδες (π.χ. caramel macchiato, frappuccino, freddito κλπ.), που σερβίρονται κυρίως σε καφετέριες και οι οποίοι περιέχουν διάφορα σιρόπια, σαντιγί, μεγάλες ποσότητες γάλατος πλήρους σε λιπαρά κλπ., των οποίων οι θερμίδες μπορεί να αγγίξουν ακόμη και τις 600 Kcal ανά ποτήρι! Ο καφές από μόνος του δεν μπορεί να θεωρηθεί ως πρωινό. Είναι αφέψημα, το οποίο μπορεί να καταναλώνεται 2-3 φορές μέσα στην ημέρα, χωρίς να αντικαθιστά κάποιο γεύμα. Επίσης, έχει βρεθεί σχέση μεταξύ της κατανάλωσης καφέ και μικρής αύξησης του μεταβολικού ρυθμού, αλλά δεν έχει συνδεθεί ακόμα η κατανάλωσή του με συμβολή στην απώλεια του σωματικού βάρους. Με απλά λόγια η αύξηση του μεταβολισμού εξαιτίας του καφέ είναι μικρή! Δηλαδή, το να ξεκινάς τη μέρα σου με καφέ, για να ενεργοποιήσεις τον οργανισμό σου, λόγω του ύπνου που προηγήθηκε, δεν μπορεί να ισχύσει.
Όσο αφορά τα θρεπτικά του συστατικά, ο καφές χωρίς ζάχαρη και γάλα περιέχει ελάχιστες έως μηδενικές θερμίδες. Περιέχει διάφορα θρεπτικά συστατικά, αλλά σε πολύ μικρές ποσότητες, όπως υδατάνθρακες, καφεΐνη, νιασίνη, βιταμίνη Ε, κάλιο, μαγνήσιο. Γι’ αυτό και φυσικά δεν μπορεί να θεωρηθεί ως πλήρες γεύμα.
Το πρωινό, είναι ένα από τα κύρια γεύματα της ημέρας. Θα πρέπει να έχει σε κατάλληλες ποσότητες, όλα τα θρεπτικά συστατικά, δηλαδή υδατάνθρακες, λίπη και πρωτεΐνες. Ενδεικτικά γεύματα για πρωινό είναι 1 ποτήρι γάλα ή φυσικός χυμός με 1 κουλούρι Θεσ/νίκης, 1 τοστ με γαλοπούλα και κασέρι, δημητριακά ολικής άλεσης, 2 φέτες ψωμί ολικής άλεσης με 1 κουταλιά του γλυκού μέλι, γιαούρτι με δημητριακά και φρούτα και πολλά άλλα με αλλαγές στις ποσότητες, ανάλογα με το άτομο.
Συμπερασματικά λοιπόν, όχι, ο καφές με γάλα δε θεωρείται, από μόνος του, πρωινό, ούτε μπορεί να αντικαταστήσει κάποιο γεύμα. Μπορείς να καταναλώνεις 2-3 φλιτζάνια καφέ μέσα στην ημέρα, με προσεκτική προσθήκη ζάχαρης, ωστόσο, ακόμα δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο για βέβαιη συμβολή του στην ρύθμιση του σωματικού βάρους, ούτε κάνει θαύματα στην αύξηση του μεταβολισμού.
Ελπίζω η απάντησή μου να σε κάλυψε!
Ευχαριστώ πολύ και για τα όμορφά σου λόγια στο mail!!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...