Επικοινωνείτε μαζί μου για οποιαδήποτε απορία σας σχετικά με τη διατροφή μέσω e-mail στο

zoiasamara@gmail.com. Στη συνέχεια θα σας απαντήσω μέσω του blog στη στήλη "Q & A"!

Σάββατο, 9 Φεβρουαρίου 2013

Πόση Φυσική Δραστηριότητα πρέπει να κάνει το παιδί μου;


Η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας στην παιδική ηλικία έχει φανεί πως σχετίζεται με εμφάνιση παχυσαρκίας τόσο στην παιδική όσο και στην ενήλικη ζωή, καρδιαγγειακών νοσημάτων (υπερλιπιδαιμία, αρτηριακή υπέρταση) , μεταβολικού συνδρόμου,  έλλειψη σωματικής δραστηριότητας κατά την ενήλική ζωή, αλλά και κακό ψυχολογικό προφίλ. Γι’ αυτό είναι απαραίτητη η αύξηση και η προώθηση της φυσικής δραστηριότητας από την παιδική κιόλας ηλικία.

Σύμφωνα με συστάσεις επίσημων φορέων για τη φυσική δραστηριότητα στην παιδική ηλικία:

  • Πρέπει να γίνεται καθημερινά και να έχει διάρκεια 60 ή περισσότερα λεπτά (μέτρια με υψηλή ένταση), για να επιφέρει σημαντικά οφέλη στην υγεία των παιδιών και των νέων
  • Συγκεκριμένοι τύποι φυσικής δραστηριότητας πρέπει να περιλαμβάνονται σε ένα συνολικό πρόγραμμα με σκοπό τα παιδιά να κερδίσουν επιπρόσθετα οφέλη για την υγεία τους
  • Απαιτείται τακτική συμμετοχή σε καθένα από τους ακόλουθους τρόπους φυσικής δραστηριότητας 3 ή περισσότερες ημέρες την εβδομάδα:
  1. Άσκηση αντιστάσεων που προάγει την μυϊκή δύναμη στις μεγάλες μυϊκές ομάδες
  2. Έντονη αερόβια άσκηση ώστε να βελτιωθεί η καρδιοαναπνευστική αντοχή και οι παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακά και μεταβολικά νοσήματα
  3. Δραστηριότητες ανύψωσης βάρους ώστε να προαχθεί η υγεία των οστών
Όλοι οι παραπάνω τύποι φυσικής δραστηριότητας πρέπει να διεξάγονται κατάλληλα ώστε να δημιουργούν ένα σύνολο 60 λεπτών ή περισσότερο ανά ημέρα.

Κάποιες πρακτικές που θα μπορούσατε να εφαρμόσετε είναι οι εξής:
  • Να ασκείστε κι εσείς, γιατί αποτελείτε πρότυπο για το παιδί σας.
  • Να αφήνετε το ίδιο να επιλέγει ποια μορφή άσκησης ή ποιο άθλημα του αρέσει.
  • Να το ενθαρρύνετε να ασκείται.
  • Να περιορίσετε της ώρες που κάθεται μπροστά από την οθόνη (υπολογιστή/τηλεόραση).
  • Να πηγαίνει με τα πόδια στο σχολείο.
  • Να συμμετέχει μαζί με φίλους σε αθλήματα και σε παιχνίδια.
  • Να χρησιμοποιεί σκάλες αντί για ασανσέρ.
  • Στον ελεύθερό του χρόνο να οργανώνετε ή να ενθαρρύνετε το ίδιο να οργανώνει δραστηριότητες στην ύπαιθρο, σε κάποιο πάρκο με τους φίλους του.
  • Να του μιλήσετε για τις ευεργετικές επιδράσεις της άσκησης.
Αντίστοιχα με την πυραμίδα μεσογειακής διατροφής υπάρχει και η πυραμίδα άσκησης που μπορείτε να του δείξετε και να του εξηγήσετε με εικόνες τι άσκηση πρέπει να κάνει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...