Επικοινωνείτε μαζί μου για οποιαδήποτε απορία σας σχετικά με τη διατροφή μέσω e-mail στο

zoiasamara@gmail.com. Στη συνέχεια θα σας απαντήσω μέσω του blog στη στήλη "Q & A"!

Τετάρτη, 20 Φεβρουαρίου 2013

Ερώτηση αναγνώστριας/ Το βραδινό παχαίνει;



Ερώτηση
Καλησπέρα, τον τελευταίο καιρό προσπαθώ να χάσω βάρος έχοντας κόψει το βραδινό, δηλαδή μετά τις 7 το απόγευμα δεν τρώω τίποτα. Παρ’ όλα αυτά δεν έχω χάσει και αντίθετα έχω πάρει 2 κιλά. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Απάντηση
Καλησπέρα!
Όχι, το βραδινό από μόνο του δεν παχαίνει και είναι ένας από τους πολλούς μύθους που κυκλοφορούν γύρω από τη διατροφή Όπως έχει ξαναειπωθεί, η απώλεια σωματικού βάρους επιτυγχάνεται όταν το ενεργειακό ισοζύγιο είναι αρνητικό, δηλαδή, με απλά λόγια, αν η ενέργεια που προσλαμβάνεται μέσω της τροφής, είναι μικρότερη από την ενέργεια που δαπανάται για τις βασικές ανάγκες του οργανισμού (αναπνοή, θερμορρύθμιση κλπ.) ή για τη φυσική δραστηριότητα. Στην αντίθετη περίπτωση, δηλαδή σε θετικό ενεργειακό ισοζύγιο υπάρχει αύξηση του σωματικού βάρους, ενώ διατήρηση του παρόντος βάρους παρατηρείται όταν οι θερμίδες που δαπανώνται είναι ίσες με αυτές που προσλαμβάνονται.
Για να παίρνεις, λοιπόν βάρος, σύμφωνα με τα προηγούμενα, σημαίνει πως προσλαμβάνεις περισσότερες θερμίδες μέσω της διατροφής σου από αυτές που δαπανάς. Δηλαδή, η στέρηση του βραδινού γεύματος από την ημέρα σου έχει οδηγήσει σε αντίθετα αποτελέσματα γιατί ίσως έχοντας στο μυαλό σου κι επιτρέποντας στον εαυτό σου να τρώει μέχρι μια συγκεκριμένη ώρα της ημέρας, στην περίπτωσή σου στις 7, υπερκαταναλώνεις τις προηγούμενες ώρες της ημέρας. Ενσωμάτωσε και πάλι στη διατροφή σου το βραδινό φαγητό! Σημασία έχουν οι συνολικές θερμίδες που θα δαπανήσεις και θα προσλάβεις μέσα στην ημέρα και όχι ο χρόνος που θα γίνει η κατανάλωσή τους!!
Άρα η πρόσληψη βάρους σου οφείλεται στην αύξηση της πρόσληψης μέσω της διατροφής σου ακόμα κι αν παραλείπεις ένα γεύμα  ή στην μείωση της σωματικής σου δραστηριότητας, για κάτι το οποίο μπορεί να ευθύνεται και η παράλειψη βραδινού. Αφήνοντας τον οργανισμό σου τόσες ώρες νηστικό, τον εξαντλείς και ίσως να εμποδίζει να κάνεις και σωματική δραστηριότητα.
Αν θες να χάσεις βάρος καλό θα ήταν να κάνεις μικρά και συχνά γεύματα, περίπου 5-6 την ημέρα ώστε να νοιώθεις δυνατή και χορτάτη συνεχώς και να μη σε ταλαιπωρεί και σε εξαντλεί η δίαιτα σου.
Θυμήσου τέλος, πως ακόμα και στον ύπνο σου καταναλώνεις θερμίδες, απλώς με πολύ αργότερο ρυθμό απ’ ότι όταν είσαι σε κίνηση.
Ευχαριστώ πολύ κι ελπίζω η απάντησή μου να σε κάλυψε!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...