Επικοινωνείτε μαζί μου για οποιαδήποτε απορία σας σχετικά με τη διατροφή μέσω e-mail στο

zoiasamara@gmail.com. Στη συνέχεια θα σας απαντήσω μέσω του blog στη στήλη "Q & A"!

Δευτέρα, 10 Δεκεμβρίου 2012

12 βήματα για πιο υγιεινό τρόπο ζωής

Συμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας,  υπάρχουν 12 απλά βήματα τα οποία μπορείτε να ακολουθήσετε και τα οποία θα εξασφαλίσουν ένα υγιεινό τρόπο διατροφής και ζωής.

Θα ήταν καλό λοιπόν να:
  1.  Τρώτε ποικιλία θρεπτικών τροφίμων τα οποία βασίζονται σε φυτικά και όχι σε ζωικά τρόφιμα.
  2. Τρώτε ψωμί, δημητριακά, ζυμαρικά, ρύζι και πατάτες αρκετές φορές μέσα στην ημέρα.
  3. Τρώτε ποικιλία φρούτων και λαχανικών, κατά προτίμηση φρέσκα, ντόπια και εποχικά, αρκετές φορές μέσα στην ημέρα (το λιγότερο 400 γραμμάρια την ημέρα).
  4. Διατηρείτε ένα υγιές σωματικό βάρος (ΒΜΙ: 18.5- 25 Kg/m2) και να κάνετε χαμηλής ή μέτριας έντασης σωματική δραστηριότητα, κατά προτίμηση καθημερινά.
  5. Να περιορίσετε την πρόσληψη του λίπους (όχι πάνω από το 30% της συνολικής ημερήσιας πρόσληψης) και αντικαταστήστε τα κορεσμένα λιπαρά οξέα με μη κορεσμένα φυτικά έλαια ή μαργαρίνες.
  6. Αντικαταστήσετε το λιπαρό κρέας και τα προϊόντα του με όσπρια, λαχανικά, πουλερικά, ψάρια ή με κρέας χαμηλό σε λίπος.
  7. Καταναλώνετε γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα που είναι χαμηλά τόσο σε λίπος όσο και σε αλάτι.
  8. Προτιμάτε τρόφιμα χαμηλά σε ζάχαρη, περιορίζοντας τα πλούσια σε ζάχαρη ποτά και τα γλυκά.
  9. Επιλέγετε μια διατροφή χαμηλή σε αλάτι. Η συνολική πρόσληψη αλατιού δε θα πρέπει να υπερβαίνει τη 1 κουταλιά του γλυκού την ημέρα (600 γραμμάρια), συμπεριλαμβάνοντας το αλάτι που υπάρχει στο επεξεργασμένο ψωμί, στα παστά και στις κονσέρβες. 
  10.   Μην καταναλώνετε πάνω από 2 ποτά την ημέρα, αν συνηθίζετε να καταναλώνετε αλκοόλ.
  11. Ετοιμάζετε το φαγητό σας χρησιμοποιώντας υγιεινές και ασφαλείς από μικροβιακής άποψης πρακτικές. Προτιμάτε μαγειρεμένα στον ατμό, βραστά ή ψητά τρόφιμα για να μειώσετε όσο το δυνατό περισσότερο το προστιθέμενο λίπος στα τρόφιμα.
  12. Προωθείστε τον αποκλειστικό θηλασμό για 6 μήνες και την εισαγωγή ασφαλών και κατάλληλων συμπληρωματικών τροφών από την ηλικία των 6 μηνών και μετά. Προωθείστε τη συνέχιση του θηλασμού κατά τη διάρκεια των πρώτων ετών της ζωής.

http://www.euro.who.int/en/what-we-do/health-topics/disease-prevention/nutrition/a-healthy-lifestyle

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...