Επικοινωνείτε μαζί μου για οποιαδήποτε απορία σας σχετικά με τη διατροφή μέσω e-mail στο

zoiasamara@gmail.com. Στη συνέχεια θα σας απαντήσω μέσω του blog στη στήλη "Q & A"!

Δευτέρα, 1 Οκτωβρίου 2012

Tips για επαγγελματικά, γιορτινά γεύματα και δεξιώσεις

Πόσες φορές σας έχουν καλέσει σε γιορτινά τραπέζια, σε δεξιώσεις, σε φιλικά σπίτια και έχετε φύγει από εκεί νιώθοντας πως δεν μπορείτε να φάτε για την υπόλοιπη εβδομάδα; Εύχεστε να είχατε αντισταθεί στους γευστικούς πειρασμούς και υπόσχεστε στον εαυτό σας πως την επόμενη φορά θα το κάνετε. Μερικοί μάλιστα σκέφτεστε να αρνηθείτε την πρόσκληση την επόμενη φορά, ώστε να μην «κατρακυλήσετε».

Μην ανησυχείτε! Όπως παντού, έτσι και σε τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να επικρατεί το μέτρο. Μπορείτε να δοκιμάσετε απ’ όλα, σε μικρές ποσότητες και μην ξεχνάτε: πάντα να «ακούτε» τον εαυτό σας, όταν έχει χορτάσει μην τον πιέζεται!
Πάμε μαζί να δούμε κάποια πρακτικά tips που θα σας βοηθήσουν να ελέγξετε την ποσότητα αλλά και την ποιότητα των γευμάτων, όταν υπάρχει πλήθος γευστικών πειρασμών γύρω σας.

Tip 1: Ξεκινήστε από τη σαλάτα
Είναι βέβαιο πως ο μπουφές ή το τραπέζι θα έχει αρκετές νόστιμες σαλάτες. Γεμίστε τουλάχιστον το μισό σας πιάτο μ’ αυτές. Λόγω των φυτικών ινών που περιέχουν θα αισθανθείτε φουσκωμένοι κι έτσι δε θα φάτε μεγάλη ποσότητα στην πορεία! Προσοχή όμως γιατί πολλές από αυτές έχουν σως με πολλά λιπαρά και μπορεί να προσλάβετε πολλές θερμίδες χωρίς να το καταλάβετε! Προτιμήστε τις απλές και παραδοσιακές!

Tip 2: Γεμίστε μόνο μία φορά το πιάτο σας
Κάντε σχεδιασμό του γεύματός σας, ώστε να χωράει σε ένα πιάτο και μην το ξαναγεμίσετε! Οι δικαιολογίες του τύπου «δεν το έχω ξαναδοκιμάσει» ή «μία φορά έρχομαι σε μια τόσο καλή δεξίωση», σας δίνουν απλά ένα ακόμα προσωρινό άλλοθι! Αφαιρέστε το ορατό λίπος από το κρέας, προτιμήστε τα ψητά και αποφύγετε τα τηγανιτά, τα πανέ και τις πολλές σάλτσες. Το ότι θα το γεμίσετε μία φορά όμως, δε σημαίνει πως πρέπει να το παρα- γεμίσετε!

Tip 3: Φάτε πολύ μικρή ποσότητα από το επιδόρπιο
Δε χρειάζεται να καταναλώσετε ολόκληρο το κομμάτι της πάστας! Φάτε 2-3 μπουκιές, απλά και μόνο για να αλλάξετε γεύση. Έχετε ήδη χορτάσει, το γλυκό είναι κάτι για να κλείσετε όμορφα το γεύμα σας.

Tip 4: Μην το παρακάνετε με το αλκοόλ
Ένα με δύο ποτηράκια κρασί ή μπύρας είναι αρκετά, ώστε να μην ξεχάσετε τα πάντα γι’ αυτή τη δεξίωση και να μην έχετε αρνητικές επιπτώσεις από υπερβολική κατανάλωση του αλκοόλ. Το αλκοόλ σε μικρές ποσότητες, θα σας προσφέρει μια επιθυμητή εφορία κι επίσης δε θα προσθέσει πολλές θερμίδες. Μεγαλύτερη κατανάλωση του, θα αυξήσει την όρεξή σας και άρα την ποσότητα φαγητού που θα καταναλώσετε. Επίσης, αν μετά έχετε να οδηγήσετε σίγουρα μία υψηλή κατανάλωση σας θέτει αυτόματα σε κίνδυνο! Και το νεράκι καλό είναι στην τελική!

Tip 5: Γευματίστε με αργό ρυθμό

Μην τρώτε ασταμάτητα. Μιλήστε με τους φίλους σας, κάντε παύσεις, φάτε αργά. Άλλωστε, η ουσία τέτοιων περιστάσεων είναι η κοινωνικοποίηση και όχι αποκλειστικά το φαγητό. Δώστε χρόνο στον οργανισμό σας να νιώσει κορεσμένος και να αντιληφθεί στη σωστή στιγμή πως δε χρειάζεται να καταναλώσει μεγαλύτερη ποσότητα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...