Επικοινωνείτε μαζί μου για οποιαδήποτε απορία σας σχετικά με τη διατροφή μέσω e-mail στο

zoiasamara@gmail.com. Στη συνέχεια θα σας απαντήσω μέσω του blog στη στήλη "Q & A"!

Πέμπτη, 30 Αυγούστου 2012

Ερώτηση αναγνώστριας/ Γεύματα πριν και μετά από άσκηση


Καλημέραααααααα!

Λοιπόν, να μια απορία και από μένα:

Πόση ώρα πριν και πόση ώρα μετά από σωματική άσκηση (π.χ. κολύμβηση, γυμναστήριο ή τρέξιμο) μπορούμε ή/και πρέπει να τρώμε (και παραδείγματα τροφών που ίσως "ενδείκνυνται" περισσότερο)??
Ευχαριστώ :-))))

Απάντηση
Kαλημέρα σας
Πριν την άσκηση
Ο χρόνος των γευμάτων με το μέγεθός τους είναι ανάλογα, δηλαδή όσο πιο μεγάλο είναι το γεύμα τόσο πιο πολύ πρέπει να απέχει από την ώρα της προπόνησης. Πρέπει να είναι χαμηλά σε φυτικές ίνες και λιπαρά ώστε να διευκολύνεται η γαστρική κένωση, να είναι υψηλά σε υδατάνθρακες,  να παρέχουν επαρκείς ποσότητες υγρών, να είναι δοκιμασμένα τρόφιμα.  Μικρά γεύματα συστήνεται να καταναλώνονται λίγη ώρα πριν την σωματική δραστηριότητα (ακόμα και μέσα σε διάστημα 1 ώρας), ώστε να υπάρχει χρόνος για να επιτευχθεί η γαστρική κένωση. Μεγάλα γεύματα πρέπει να απέχουν 3-4 ώρες από τη σωματική δραστηριότητα.
Μετά την άσκηση
Σκοπός του γεύματος μετά την άσκηση είναι κυρίως η αναπλήρωση των αποθηκών γλυκογόνου στο ήπαρ και στους μύες. Ο χρόνος και η σύνθεσή του γεύματος εξαρτάται από την ένταση και τη διάρκεια της άσκησης. Προτείνεται να καταναλώνεται ένα μικρό σνακ πλούσιο σε υδατάνθρακες εντός μίας ώρας μετά την άσκηση. Πιο συγκεκριμένα, η σύσταση αντιστοιχεί σε κατανάλωση 1-1.5 g υδατανθράκων/ Kg σωματικού βάρους σε τακτά χρονικά διαστήματα για 0-4 ώρες μετά την άσκηση. Δηλαδή, συστήνεται να καταναλώνεται περίπου 1 μικρό σνακ κάθε μία ώρα για διάστημα 4 ωρών.
Προσοχή στην αναπλήρωση των υγρών του σώματος!
Παραδείγματα μικρών σνακ
  • 1-2 φρούτα
  • Χυμός
  • Μπάρες δημητριακών
  • 1 φέτα ψωμί με λίγο τυρί
  • Ενεργειακά ποτά (4-8% σε υδατάνθρακες) (και κατά τη διάρκεια της άσκησης)

Οι συστάσεις αφορούν αρχάριους αθλητές οι οποίοι δεν ασχολούνται επαγγελματικά με το χώρο της άθλησης και άτομα τα οποία γυμνάζονται μετρίως. Σε επαγγελματίες αθλητές οι συστάσεις διαφοροποιούνται σε κάποια σημεία και εξατομικεύονται σε μεγαλύτερο βαθμό!


Ευχαριστώ πολύ κι ελπίζω η απάντησή μου να σας κάλυψε!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...